czwartek, 3 maja 2018

otoczaki

Jedynym powodem takiej decyzji jest mój strach o to, że pełzające "zamarzanie" złoża w ekstremalnych warunkach (gdy przyjdzie ostra zima), co może doprowadzić do jego "wyczerpania" (będzie miało w całej objętości temperaturę bliską temperaturze powietrza zewnętrznego). Brak jest obliczeniowych metod na ten temat, więc nie wiem czy moje obawy są słuszne.
Najchętniej bym zrobił tak jak napisałeś - czyli zrobić jedno duże złoże, ale obawy powyższe mimo wszystko mnie gnębią. Gdybys mi je wybił z głowy swoim doświadczeniem w budowie tego typu wymienników to byłbym bardzo wdzięczny, bo jak słusznie zauważyłeś takie połączenie miałoby kilka zalet praktycznych i ekonomicznych.
Tego "rzeżnika" szukaj w betoniarniach. Żwir kupują "jak leci" (może nie wszyscy). Walą go na system sit i zostaje im taki właśnie odpad. Mało która betoniarnia ma kruszarnię (kruszarkę do skał) bo i po co. Tego odpadu klimatyzacja Warszawa symboliczne ilości.
No i leży sobie w kącie a  klimat  oni nie wiedzą jak sie tego pozbyć, bo do betonu się nie nadaje. 
Ponegocjuj! 
Otoczaki tamże, z tym, że cena obiegowa. Może jak uwolnisz ich od kłopotu, to coś opuszczą? 
Są żwirownie pracujące na potrzeby betoniarni. Tam też robią to, co opisałem.
Każde przedsiębiorstwo pogłębiające tor wodny (Wisła , Odra) ma i piach i zwir.

Co do zamrażania złoża.
1m3 powietrza to 1kg czegoś o bardzo nikłym cieple właściwym (tablice)
1m3 żwiru i to wilgotnego (nie zaniedbywać wody i jej ciepła przemiany!) to X kg i spore ciepło właściwe.
Wzór na bilans cieplny pewnie pamiętasz?

Do zamrażania tak rozległego złoza nie dojdzie. Do ochłodzenia - tak. Przy wlocie. Potem liniowo jest coraz cieplej aż do wylotu+5 lub lepiej. Do wyraźnego przechłodzenia - tylko wtedy jak impreza z 12 gośćmi przeciągnie się przez tydzień i wszyscy będą palaczami! 
Normalnie ponad te 120m3 nie wyjdziesz   klimatyzacjapolska.pl, bo nie będzie potrzeby. Przesuszyłbyś chałupkę niepotrzebnie. Lato to inna kwestia. Też latem nie zamarza
Powiedz mi jeszcze:
- jakie powinny być średnice otoczaków wokół rury: 10-15 cm będą właściwe?
- gdzie szukać takich otoczaków? Mam kontakty z ludźmi którzy wożą ziemię żwiry, etc. ale gdzieś przeczytałem Twoją zasadę: stali szukać u rzeźnika  i tak się zastanawiam czy są jakieś szczególne miejsca, w których można okazyjnie kupić otoczaki i gruby żwir nadające się na GWC.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz